جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۳
۰ نفر

کویت حکم اعدام ۶ نفر از جمله ۳ ایرانی را که به اتهام قتل محکوم شده بودند اجرا کرد.

کویت

به گزارش همشهری آنلاین،‌ روزنامه های کویتی خبر دادند دولت کویت روز پنجشنبه حکم اعدام ۶ نفر را که به قتل محکوم شده بودند، اجرا کرد. این اولین اعدام در بیش از یک سال اخیر در این کشور است.

از جمعیت ۴.۵ میلیون نفری کویت حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر ایرانی هستند. ۲ میلیون نفر از جمعیت کویت، بومی و شهروند و بقیه خارجی مقیم هستند.

آخرین اعدام در کویت در ژوئیه ۲۰۲۳ انجام شد که در آن ۵ محکوم به جرایم مختلف اعدام شدند. یکی از آنها متعلق به داعش (مجموعه دولت اسلامی / داعش) و از شهروندان با ملیت نامشخص (بدون) بود. وی در بمب گذاری ۹ مسجد الصادق شرکت داشت.

اعدام ۷ نفر در نوامبر ۲۰۲۲ که به قتل و جرایم دیگر محکوم شده بودند، در آن زمان باعث بحران دیپلماتیک بین کویت و اتحادیه اروپا شد.

روزنامه القبس کویت به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد دادستانی با هماهنگی و همکاری وزارت کشور بر اجرای احکام اعدام علیه این ۶ محکوم که شامل ۳ ایرانی، ۲ کویتی و یک پاکستانی بودند نظارت داشته است.

این روزنامه افزود همه آنها «به جرم قتل های جداگانه محکوم شده اند و تمام مراحل دادرسی در دادگاه ها را به پایان رسانده اند و احکام صادره علیه آنها قابل اجرا شده بود».

این روزنامه ادامه داد: اجرای حکم اعدام در هفتمین پرونده که یک شهروند زن کویتی بود متوقف شد. او به جرم قتل دوستش محکوم شده بود اما «پس از پرداخت دیه به خانواده مقتول و سازش در پرونده در مراجع قضایی، اجرای حکم اعدام متوقف شد».

منبع: عصر ایران
کد خبر 879172

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha